Jak firmy zyskują na szczęściu pracowników?
Powszechnie utrzymuje się przekonanie, że jeśli pracownicy zarabiają wystarczająco dużo, to będą produktywni. Ostatnie badania wskazują jednak, że istnieje związek między szczęściem zatrudnionych a ich wydajnością w pracy. Niektóre firmy zwracają na to uwagę i już widzą znaczący wzrost zysków.
Wypłata to nie wszystko
Badania przeprowadzone przez ekonomistów z Uniwersytetu w Warwick wykazały, że uczucie szczęścia doprowadziło do 12% wzrostu wydajności, podczas gdy nieszczęśliwi pracownicy okazali się o 10% mniej produktywni. Zespół badawczy stwierdził, że zadowolenie w miejscu pracy ma duży i pozytywny wpływ na ogólne funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
Udowodniono, że firmy inwestujące w wsparcie i satysfakcję pracowników mają tendencję do szybkiego wzrostu, w czym dużą rolę odgrywa kreatywność i zaangażowanie zatrudnionych. Pracując w dogodnych warunkach, mają oni większą szansę na wykazanie się oryginalnymi pomysłami i lepszym podejściem do klientów.
Więcej informacji o tym, dlaczego warto inwestować w swoich pracowników i jakie przynosi to korzyści dla firmy, można przeczytać na stronie https://pro.bureauveritas.pl/.
Relacje i docenianie za pracę
Ciężar poprawy satysfakcji pracowników nie musi spoczywać na samych firmach i osobach zarządzających. Badania sugerują, że istnieje kilka prostych sposobów, dzięki którym pracownicy mogą zwiększyć swoje własne szczęście, jeśli tylko udostępni się im do tego narzędzia i miejsce. Jednak na samym początku to relacje i uważność mają największe znaczenie. Naukowcy z Harvardu, Phil Stone i Tal Ben-Shahar, odkryli, że pracownicy z silnym wsparciem społecznym, zarówno w biurze, jak i w domu, byli bardziej zadowoleni i lepiej radzili sobie ze stresem. A to z kolei przekładało na się szereg innych korzyści, takich jak:
- szybsze i efektywniejsze rozwiązywanie konfliktów,
- mniejszy odsetek zachorowalności,
- łatwiejsza współpraca,
- kreatywne, odważne myślenie,
- umiejętność określenia swoich zalet i wad,
- życzliwe podejście do klientów i kontrahentów.