Jak firmy zyskują na szczęściu pracowników?

Jak firmy zyskują na szczęściu pracowników?

Powszechnie utrzymuje się przekonanie, że jeśli pracownicy zarabiają wystarczająco dużo, to będą produktywni. Ostatnie badania wskazują jednak, że istnieje związek między szczęściem zatrudnionych a ich wydajnością w pracy. Niektóre firmy zwracają na to uwagę i już widzą znaczący wzrost zysków.

Wypłata to nie wszystko

Badania przeprowadzone przez ekonomistów z Uniwersytetu w Warwick wykazały, że uczucie szczęścia doprowadziło do 12% wzrostu wydajności, podczas gdy nieszczęśliwi pracownicy okazali się o 10% mniej produktywni. Zespół badawczy stwierdził, że zadowolenie w miejscu pracy ma duży i pozytywny wpływ na ogólne funkcjonowanie przedsiębiorstwa.

Udowodniono, że firmy inwestujące w wsparcie i satysfakcję pracowników mają tendencję do szybkiego wzrostu, w czym dużą rolę odgrywa kreatywność i zaangażowanie zatrudnionych. Pracując w dogodnych warunkach, mają oni większą szansę na wykazanie się oryginalnymi pomysłami i lepszym podejściem do klientów.

Więcej informacji o tym, dlaczego warto inwestować w swoich pracowników i jakie przynosi to korzyści dla firmy, można przeczytać na stronie https://pro.bureauveritas.pl/.

Relacje i docenianie za pracę

Ciężar poprawy satysfakcji pracowników nie musi spoczywać na samych firmach i osobach zarządzających. Badania sugerują, że istnieje kilka prostych sposobów, dzięki którym pracownicy mogą zwiększyć swoje własne szczęście, jeśli tylko udostępni się im do tego narzędzia i miejsce. Jednak na samym początku to relacje i uważność mają największe znaczenie. Naukowcy z Harvardu, Phil Stone i Tal Ben-Shahar, odkryli, że pracownicy z silnym wsparciem społecznym, zarówno w biurze, jak i w domu, byli bardziej zadowoleni i lepiej radzili sobie ze stresem. A to z kolei przekładało na się szereg innych korzyści, takich jak:

  • szybsze i efektywniejsze rozwiązywanie konfliktów,
  • mniejszy odsetek zachorowalności,
  • łatwiejsza współpraca,
  • kreatywne, odważne myślenie,
  • umiejętność określenia swoich zalet i wad,
  • życzliwe podejście do klientów i kontrahentów.

Partner serwisu

escape room trójmiasto