Steven Salz o mentalności gracza esportowego
Esport cały czas rośnie w siłę, a wraz z nim zakłady na poszczególne mecze. Doskonale wie o tym również Steven Salz, dyrektor generalny i współzałożyciel Rivalry, który przygotował swoją ofertę na rynek i dołączył do Becky Liggero Fontana, aby omówić umysł gracza esportowego.
Spostrzeżenia Stevena na temat esportu
Rivalry działa na wielu rynkach na całym świecie, dzięki czemu Salz miał dostęp do wielu statystyk i danych.
„Nasze największe rynki w Rivalry to przeważnie region Ameryki Łacińskiej, kilka krajów europejskich, a potem, jak wiesz, lekko dotykamy WNP, więc nazwij to Rosją, Ukrainą” – powiedział.
Salz zauważył, że to, co niekoniecznie działa, to po prostu rzucanie oferty esportowej i oczekiwanie, że zrobi to samo w każdym kraju. Zwrócił on uwagę na to, że trzeba dobrze znać rynek i wiedzieć co jest popularne w danej grupie demograficznej. Trzy najpopularniejsze gry esportowe na świecie to League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive oraz DOTA 2. Są one również trzema najczęściej obstawianymi tytułami.
W Meksyku nie ma zbyt wielu fanów CS:GO, czy DOTY 2, lecz League of Legends cieszy się sporym zainteresowaniem. Inaczej sytuacja ma się do Brazylii, gdzie seria VALVE istnieje od 20 lat i jest tam bardzo popularna, a w gronie graczy znajdziemy wielu celebrytów, na przykład Neymara. W Polsce najpopularniejszy jest CS:GO, a zaraz za nim znajduje się LoL. Ten drugi cieszy się obecnie większym zainteresowaniem, ze względu na trwające obecnie Mistrzostwa Świata, na których możemy oglądać czterech naszych reprezentantów. Warto również dodać, że w naszym kraju funkcjonuje kanał telewizyjny przeznaczony tylko i wyłącznie tej strefie. Nazywa się Polsat Games i można tam oglądać największe esportowe turnieje, jak i również seriale anime, czy rozgrywki z najróżniejszych gier.
Apel Stevena do innych operatorów
Steven zaapelował do innych operatorów i poprosił ich o cierpliwość. Wielu z nich chciało bowiem zrezygnować z esportu, ponieważ nie przynosił on oczekiwanych rezultatów finansowych. Salz mówił otwarcie, że kolejne pokolenia będą jeszcze bardziej zainteresowane w tym temacie, a widzowie, którzy oglądali i grali w gry, zazwyczaj zostają w tym środowisku na zawsze. Podkreślił również, że nowe pokolenie graczy dorosło już do pierwszych prac oraz własnych dochodów, które chętnie wydadzą na ulubioną branżę.
Nowe pokolenie dorasta w odmienny sposób od swoich rodziców, czy dziadków. Oznacza to zarazem, że ich uwagę przyciągają inne rzeczy. Gry i esport jest czymś nowym, interesującym i ciekawym z punktu widzenia generacji Z. W związku z tym należy podać do nich pomocną dłoń i budować sobie miejsce na rynku, ponieważ za kilka lat może to naprawdę mocno zaowocować. Do tego zakłady online są bardzo dobrze do nich przystosowane. Wszystko jest proste, szybkie i przejrzyste, a do postawienia kuponu wystarczy najechać myszką na odpowiednie pole. To znacznie bardziej ich przekonuje niż wypełnianie papierowych kuponów, czy granie w zdrapki.
Gry hazardowe równie ciekawe dla młodzieży?
Gry hazardowe cieszą się popularnością wśród wszystkich grup społecznych i wiekowych. Zważając na fakt, że obecnie większość kasyn znajduje się w internecie, to generacja Z powinna być podwójnie zainteresowana. Jest to przecież ich strefa, w której czują się doskonale. Powód przeniesienia rozrywek takich jak zakłady bukmacherskie czy gry kasynowe jest prosty – w sieci o wiele łatwiej zdobyć klienta i utrzymać jego uwagę na dłużej. Portale takie jak CasinoEuro mogą zatem ograniczyć działania promocyjne do jednego kanału komunikacji, a co za tym idzie, maksymalizować zyski